top of page

Es confirma el primer cas de coronavirus a Sant Boi

Actualizado: 8 abr 2020

NOTÍCIES SANT BOI | SALUT | CORONAVIRUS


· Per què es va batejar com a "gripe española" la pandèmia de 1918

· Els santboians ens envien missatges de solidaritat per lluitar contra el coronavirus

· Reordenació dels Centres de Salut del Baix Llobregat per fer front al Coronavirus


El Departament de Salut confirma 24 casos nous de coronavirus SARS-CoV-2 a Catalunya, un d’aquests a Sant Boi. L’Ajuntament de Sant Boi així ho ha fet saber aquesta tarda mitjançant la seva plana oficial de facebook. L’Ajuntament està en contacte directe amb les autoritats sanitàries competents i reitera la necessitat de seguir informació de fonts oficials, actualitzades i fiables.


Del nombre total d’afectats per la Covid-19 a Catalunya, 18 són greus. Del total de contactes, 400 són professionals sanitaris.


Arran de l’epidèmia del coronavirus el telèfon 061 Salut Respon està rebent una allau de trucades i ha crescut de manera extraordinària els últims dies (ahir es van rebre prop de 18.000 trucades). En aquest context, el Departament de Salut demana que es faci un ús responsable del 061 i la màxima complicitat possible a la ciutadania davant d’aquesta situació extraordinària. També assenyala que es pot trucar a l’atenció primària per qualsevol dubte; i pel que fa a emergències greus i de risc vital, el telèfon recomanable és el 112.

 

Cal recordar que els últims dies s’ha estat reforçant el servei del 061 Salut Respon amb mesures extraordinàries, com ara un increment del nombre de professionals i també una millor gestió en el cribratge de les demandes.

Així mateix, el sistema de salut de Catalunya ha elaborat un TEST com a nova eina que permet, de manera molt ràpida i senzilla, conèixer si es compleixen els criteris d’infecció per coronavirus, i si cal trucar o no al 061.

 

RECOMANACIONS >>>

0 comentarios

REGISTRA'T PER SER EL PRIMER EN REBRE LES NOVES NOTÍCIES DE LA NOSTRA WEB

bottom of page