top of page

Gavà dóna suport al Tractat sobre la Prohibició de les Armes Nuclears

NOTÍCIES GAVÀ | ARMES NUCLEARS | CIUTATS DE PAU

 

Publicidad

 

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, va participar el 22 de gener a l’assemblea d’Alcaldes i Alcaldesses per la Pau on s’ha aprovat una Declaració de benvinguda a l’entrada en vigor del Tractat de Prohibició de les Armes Nuclears. La reunió ha tingut lloc el dia que entra en vigor aquest Tractat, després que més de 50 estats l’hagin signat i ratificat.



Los efectos secundarios que la vacuna contra la covid-19 puede provocar

El precio del gas y la luz se disparan en España, situándose en los más caros de toda Europa

Los niños podrían ser los más afectados por la nueva cepa del coronavirus


El Tractat va ser aprovat per les Nacions Unides el juliol de 2017, després d’anys de demanda de la societat civil i de les reivindicacions dels supervivents dels bombardejos i els assaigs nuclears.


L’entrada en vigor del Tractat és una fita històrica i suposa que les úniques armes de destrucció massiva que no estaven encara prohibides ho estiguin, com ho estan les armes químiques i les biològiques.


L’assemblea ha expressat el seu compromís amb un món més just, en pau i nuclearment desarmat, aprovant una declaració que celebra l’entrada en vigor del Tractat i insta els estats a comprometre’s amb aquests procés de desarmament.


D’altra banda, a la reunió s’ha parlat de la campanya “Ciutats de Pau”, una iniciativa impulsada per diverses organitzacions de suport al Tractat de Prohibició de les Armes Nuclears, que convida als municipis a aprovar una moció demanant als seus governs estatals que signin el Tractat.


Actualment hi ha al món més de 13.000 armes nuclears, la majoria d’elles amb una capacitat destructiva molt superior a les bombes que l’any 1945 van destruir Hiroshima i Nagasaki.


Així mateix, també s’ha aprovat el Pla d’acció de la xarxa, que està alineat amb els eixos de treball de l’organització internacional Mayors for Peace.


Entre d’altres punts, es preveu consolidar i ampliar la xarxa de municipis compromesos, elaborar i implementar agendes locals de pau i convivència i encoratjar els municipis a

unir-se a la campanya «Ciutats de Pau».


A Catalunya hi ha més de 200 municipis, entre ells Gavà, que són membres de la xarxa, una mostra clara de la fortalesa i el dinamisme del municipalisme català en l’àmbit de la cultura de pau, la solidaritat i la defensa dels drets humans.


#Gavà #Tractat #prohibició #ArmesNuclears #Pau #NacionsUnides #bombardejos #assaigsnuclears #destrucció #CiutatsdePau #desarmament #solidaritat #defensadretshumans

0 comentarios

REGISTRA'T PER SER EL PRIMER EN REBRE LES NOVES NOTÍCIES DE LA NOSTRA WEB

bottom of page